Rabu, 13 Disember 2017

Musuh Yahudi yang sebenarnya bukanlah Palestin tetapi Bani Jawi.


Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna.

Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang.

BANI JAWI @ BANGSA JAWI /MELAYU

Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu

Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu

Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu

Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah bangsa kemboja.

Sebelum wafat Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama al Mahdi.

Diceritakan juga al Mahdi akan pulang semula ke tanah asal bersama kaumnya dan akan memusnahkan bangsa Yahudi. Wasiat ini dilaksanakan oleh anak-anak Nabi Ibrahim dan kisah ini dicatit dalam kitab-kitab Yahudi.

Sejarah berlalu zaman berzaman. Kisah ini juga diceritakan oleh Rasulullah SAW kepada para sahabat. 60 para sahabat mengembara ke Timur mencari Bani Jawi.

Akhirnya Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan. Bani Jawi terkenal dengan akhlak dan kelemahlembutan mereka kerana mereka berdarah bangsawan dan kesatria perang yang dihormati.

Syeikh Abdullah Al-Khumairi adalah ulama agung dari Hadhratmaut yg membawa Qalam Agung Dua Kalimah Syahadah kepada Bani Melayu Jadid di Nusantara ini sehingga berkembangnya Islam diseluruh kepulauan Nusantara ini. 

Asal nama Melayu ini adalah diberikan oleh Syeh Al-Khumairi dgn gelaran *AL-MALA-U* yg bererti *Suatu kelompok bangsa yg mempunyai akhlak dan budipekerti yg lemah lembut* yang akhirnya di sebut sebagai *AL-MALAYU WIYYAH* yakni MELAYU (Jadid/baharu).

*Jawi* atau Jiwi ikut bahasa sanskrit *Ji=satu* & *Wi=Tuhan* yakni maksud nya bangsa yg percaya kpd SATU Tuhan (mentauhidkan tuhan).

*DI MANAKAH BANGSA JAWI JADID AL-MALA-U ITU?*

Dimanakah negara dihujung dunia ini yang masih beramal dengan mempercayai adanya Tuhan yang satu??

Wahai Bani Jawi, wahai keturunan kaum yang hilang. Kenali diri mu yg sebenarnya.....

Rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam (Kotak) *TABUT SAKINAH* yang teramat rahsia sejak beribu-ribu tahun.

Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, "di penghujung dunia", kecuali para *ahlli kasyaf kubra* yang mampu berkomunikasi merentasi alam ruh/arwah sebagaimana dijelaskan dalam kitab Muhimmah mukasurat 123 itu.

Al-Baqarah ayat 248 ada di sebut kotak tabut tu..

Dan Nabi mereka mengatakan kepada mereka, “Sesungguhnya tanda ia akan menjadi *RAJA* ialah kembalinya *TABUT* kepadamu, di dalamnya terdapat ketenangan (SAKINAH) dari Rabbmu dan sisa dari peninggalan keluarga Musa dan keluarga Harun; TABUT itu dibawa oleh malaikat. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda bagimu, jika kamu orang yang beriman’.” (Al-Baqarah : 248)

*APA ADA DALAM TABUT?*

Apa yang terdapat dalam TABUT adalah merupakan tanda (mu’jizat) yang besar di mana Tabut tersebut mengandung apa-apa yang ditingalkan oleh keluarga Nabi Musa dan keluarga Nabi Harun *berupa ilmu dan hikmah*; dan disana pula terkandung *ketenangan* bagi kaum tersebut yang menjadikan hati dan jiwa mereka tenang.

FIRMAN ALLAH SWT:

وَقَالَ لَهُمْ نِبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْكِهِ أَن يَأْتِيَكُمُ التَّابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَبَقِيَّةٌ مِّمَّا تَرَكَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِكَةُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ

“Dan Nabi mereka mengatakan kepada mereka, 'Sesungguhnya tanda ia akan menjadi raja, ialah kembalinya tabut kepadamu, di dalamnya terdapat ketenangan dari Rabbmu dan sisa dari peninggalan keluarga Musa dan keluarga Harun; tabut itu dibawa malaikat. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda bagimu, jika kamu orang yang beriman,’ (QS al-Baqarah [2]: 248).

TABUTH SAKINAH ialah sebuah PETI SAKINAH yang di dalamnya terkandung NAMA NABI DAN RASUL YG BERJUMLAH 124,000 ORG; serta SISA peninggalan Nabi Musa as sebagai lambang "pemerintahan" bagi setiap PEMIMPIN ALAM yang memerintah ALAM SEMESTA ini sebagai KHALIFAH allah (bukan sekadar dunia bulat ini).

Kita andaikan “nabi mereka” itu ialah Nabi Muhammad saw dan “mereka” itu ialah kita. Disebut “mereka” kerana hal yang dimaksudkan tidak akan berlaku pada zaman baginda dan para sahabat tetapi pada zaman selepas mereka. *Boleh jadi zaman kita!*

*Jadi Nabi Muhammad saw berpesan kepada generasi selepas zaman sahabat iaitu kita tentang KEDATANGAN SATU KERAJAAN.*

Pada ayat 248 ini, perkataan ‘Talut” tidak ada. Nama Talut disebut dalam ayat sebelumnya. Hal ini juga mungkin satu petunjuk kepada kita kerana Allah tidak mengkhaskan ‘kerajaan’ itu kerajaan siapa. Jika disebut secara jelas “kerajaan Talut”, bererti ia tidak boleh digunakan untuk menunjukkan kerajaan yang lain.

Sebagaimana yang kita maklumi, selain daripada pengetahuan, *agenda utama Talut ialah memimpin Angkatan Perang*. Dengan angkatan perang inilah dia membina sebuah kerajaan.

Jika *benarlah* ayat ini mempunyai maksud berganda iaitu menceritakan kisah dulu dan kisah akan datang, maksudnya akan datang seorang yang seperti *Talut* memimpin angkatan perang lalu menubuhkan kerajaan.

Di sinilah kita lihat seakan ada kaitan dengan kedatangan Imam Mahdi dan kembalinya kekhalifahan Islam untuk kali kedua.

*Perkara ini (munculnya TABUT) adalah SATU PETANDA bagi ORANG-ORANG BERIMAN.*

Apabila kita mendengar cerita tentang penemuan *tabut*, bererti *Imam Mahdi SUDAH ADA* dan *Daulahnya* akan dibentuk tidak lama lagi.

*KISAH SELANJUTNYA:*
............
Tabut Sakinah itu akhirnya kembali kpd Rasulullah saw,  umpama SIREH PULANG KE GANGGANG. Selepas Rasulullah saw wafat TABUT itu dipegang oleh KHALIFAH AR-RASYIDIN YG EMPAT secara bergilir2 dan dipegang seterusnya oleh pemimpin (KHALIFAH)  lain dari kalangan WARASATUL ANBIA sehinggalah datangnya AL-MAHDI pemegang dan pemimpin dunia TERAKHIR sebelum TABUTH SAKINAH itu di bawa naik kembali kepada Allah oleh malaikat sebagai berakhirnya HAYAT DUNIA YANG FANA INI sebelum KIAMAT berlaku.

Maka *tiap* pemimpin ALAM ini adalah mereka yg memegang Tabut Sakinah ini. Mereka inilah para AULIA ALLAH yang menjaga alam ini dgn izin Allah kerana mereka bekerja utk Allah. Merekalah di khotobkan oleh Allah di dalam Al-Quran sebagai *KHALIFAH* Allah swt,  yg menggantikan Allah memerintah bumi Allah ini dengan syariat2Nya.

Mereka inilah yg seharusnya di rujuk dan dicari utk di BAI'AH dan di TAATI, dan bukan pemimpin dunia "TANPA" Tabut Sakinah kerana lambang kepimpinan dan  *SAKINAH* iaitu "ketenangan" berada di bawah Kepimpinan Pemegang Tabut yg di dalamnya itu berisi *SAKINAH* itu.

Maka,  barangsiapa yg bernaung di bawah kepimpinan yg ada di sisinya Tabut Sakinah akan zahirlah KETENANGAN dalam hati dan jiwa mereka selamanya dunia dan akhirat sepertimana yang telah dijanjikan oleh Allah swt di dalam firmanNya.

Bahawa ketenangan (SAKINAH) tersebut memberikan pengaruh terhadap hati, sebagaimana ayat, “di dalamnya terdapat *"ketenangan" dari Rabbmu”*, dan *ketenangan* ini jika masuk dalam hati seseorang maka dirinya akan menjadi tenang, bahagia, lapang dada terhadap syariat dan menerimanya dengan sepenuhnya dgn menghidupkan di dirinya akan hukum hakam Allah Azzawajalla.

Justeru, berada di bawah "lembayu" keagungan pimpinan mursyid murobbi pemegang TABUTH SAKINAH itu adalah suatu kesejahteraan dan keamanan serta keselamatan bukan sahaja di dunia malahan menjamin keselamatan dan kebahagiaannya hingga di hari akhirat dari Allah azzawajalla.

Itulah *TABUT SAKINAH* iaitu "peti kebaikan" yang di kejar dan di *HAMBAT* siang dan malam oleh para *ILLUMINATI* dan *ISRAEL* laknatullah kerana mereka terlalu cemburu kerana PETI itu tidak lagi berada pada bangsa keturunan mereka BANI IZRAEL.

Namun Allah mengaugerahkannya kpd zuriat Nabi Muhammad saw iaitu "pewaris" baginda dari keturunannya yang mulia yg dipilih dan dilantik oleh Allah menggantikannya iaitu pimpinan Auliya Yang Aqla lagi 'Aqzam.

*KENAPA ISRAEL MAHUKAN BAITUL MAQDIS?*

Kerana mereka mahukan TABUT SAKINAH yang kononnya kini berada di bawah Masjidil Aqsa iaitu disuatu tempat bernama HAIKAL SULAIMAN,  iaitu suatu tiang tinggi di bawah masjid. Tanpa menawan masjidil Aqsa sukar bagi mereka mencarinya.

*KINI.........*
ISRAEL TELAH MEMBINA SATU2NYA PENGKALAN TENTERA LAUTNYA DI LUAR ISRAEL YANG BAGITU JAUH IAITU DI SINGAPURA…KERANA APA & UNTUK APA?
....KERANA MEREKA SUDAH MENGHIDU DAN SEDANG MEMERHATIKAN SUATU BANGSA YANG BERNAMA BANGSA MELAYU JAWI JADID DI NUSANTARA INI YANG BAKAL BANGKIT MEMBAWA PANJI-PANJI HITAM UNTUK MEMUSNAHKAN ISRAEL, NEGARA MEREKA.

Sungguhpun mereka bangsa laknat ini merancang namun Allah juga merancang dgn lebih hebat lagi....Allah melantik dan menghidupkan para pejuangnya yg dipilihnya........ itulah mereka para hulubalang Allah dan hulubalang Rasulullah saw yg bernaung di bawah PAYUNG BAYANGAN ALLAH bersama GHAUTSUL 'AZAM yg memegang TABUTH SAKINAH yg akan muncul dan bakal membelah bumi,  gunung ganang dan lautan PENDERITAAN UMAT ISLAM yg di siksa dan yg dizalimi sekian lama,  dgn izin Allah swt.

*SIAPAKAH MEREKA DAN DI MANA MEREKA?*............ bertemu lagi.

Semoga bermanfaat
Muhyiddin Al-Jilani.