Ahad, 12 April 2020

Cara nak buat duit tanpa modal melalui Internet

Cara nak buat duit tanpa modal melalui Internet | Jika anda sedang berfikir cara dan kaedah untuk anda menjana pendapatan secara online tanpa mengeluarkan sebarang modal anda kini berada di tempat yang betul. Untuk kali ini kami ingin kongsikan kepada anda cara nak buat duit tanpa modal melalui internet secara simple dan mudah yang semua orang boleh lakukan.

Cara nak buat duit tanpa modal melalui Internet

Jadi seorang youtuber

Tahukan anda bahawa seorang youtuber boleh menjana pendapatan melebihi RM10,000.00 sebulan? ya pastinya rakyat malaysia tidak tahu akan perkara ini dan jika nak dibandingkan dengan Singapore,Thailand,Indonesia negara kita adalah negara yang paling kurang jumlah youtuber.

Bagaimana nak Jadi Youtuber ?


Untuk menjadi seorang youtuber anda hanya perlu memuatnaik video-video menarik yang anda buat sendiri kedalam youtuber antara video yang menarik anda boleh muatnaik adalah:-
  • Interview orang awam
  • Vlogger just rakam aktiviti-aktiviti yang anda lakukan setiap hari.
  • Prank
  • Review dan lain-lain

Bagaimana anda akan mendapat duit sebagai Youtuber?

Jika anda sudah polular anda mungkin akan ditaja terus melalui syarikat-syarikat besar manakala bagi mereka yang baru start anda boleh menjana pendapatan dengan Monetize video-video yang anda uploads.
Dibawah kami berikan salah seorang youtuber daripada malaysia dan mengikut pengiraan Socialblade pendapatan Asyalliee Ahmad melalui iklan di youtuber mungkin dari USD564 – USD 9000 sebulan dan jika ditukar kepada duit malaysia sekarang diantara RM2,360.00 – RM37,665.00 namun begitu ini hanyalah anggaran daripada pihak socialblade

Jadi Seorang Blogger

Menjadi seorang blogger sebenarnya membuka seribu satu peluang untuk anda menjana pelbagai pendapatan secara online antaranya ialah:-
  • Affiliate
  • Review berbayar
  • Melalui Iklan
  • adsense / nuffnang /innity dan sebagainya.

Langkah pertama memulakan Blog

Bagi mereka yang ingin berblogging langkah pertama anda hanya satu iaitu memilih niche yang anda minati dalam masa yang sama dapat membantu orang lain dan berikut kami berikan contoh beberapa niche yang sangat diminati oleh rakyat malaysia.
  1. Tips kesihatan/kecantikan
  2. Gossip artis
  3. Resepi masakan
  4. Tips melancong
Berikut kami berikan senarai pendapatan blogger terkenal dunia:-
pendapatan-seorang-blogger
Natijah dunia internet adalah satu dunia yang sangat besar dan penuh dengan peluang-peluang yang boleh anda ambil dan menjadikannya sebagai sumber pendapatan anda apa yang perlu anda lakukan hanyalah berusaha dan  rajin merebut peluang-peluang yang ada.